Jak zredukować cholesterol dzięki diecie?

Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, w tym chorób serca i udaru mózgu. Na szczęście zmiany w diecie mogą skutecznie obniżyć poziom cholesterolu. Jak obniżyć poziom cholesterolu za pomocą zdrowej diety?

Zwiększ spożycie błonnika rozpuszczalnego

Rozpuszczalny błonnik wiąże się z cholesterolem w układzie pokarmowym i pomaga usunąć go z organizmu.

Źródła błonnika rozpuszczalnego:

  • Owies i jęczmień – bogate w beta-glukan, który obniża cholesterol LDL.
  • Owoce – jabłka, pomarańcze i jagody.
  • Warzywa – między innymi brukselka, ziemniaki, bakłażan.
  • Rośliny strączkowe – fasola, ciecierzyca, soczewica, groszek.

Wybierz zdrowe tłuszcze

Tłuszcze nienasycone mogą pomóc obniżyć poziom cholesterolu LDL i podnieść poziom cholesterolu HDL.

Źródła tłuszczów nienasyconych:

  • Tłuszcze jednonienasycone – oliwa z oliwek, awokado i orzechy.
  • Tłuszcze wielonienasycone – tłuste ryby (łosoś, makrela, sardynki), siemię lniane i orzechy włoskie.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 – znajdujące się w rybach, siemieniu lnianym i nasionach chia kwasy omega-3 pomagają obniżyć poziom trójglicerydów i poprawić zdrowie serca.

Należy unikać tłuszczów nasyconych, które znajdują się w czerwonym mięsie, maśle, serze i innych pełnotłustych produktach mlecznych.

Włącz do diety sterole i stanole roślinne

Sterole i stanole roślinne pomagają blokować wchłanianie cholesterolu w jelitach. Zawierają je niektóre margaryny, sok pomarańczowy i napoje jogurtowe są wzbogacane sterolami i stanolami roślinnymi. Również zawierają je orzechy i nasiona.

Jedz dużo owoców i warzyw

Owoce i warzywa bogate w błonnik i przeciwutleniacze pomagają obniżyć poziom cholesterolu i chronić przed chorobami serca.

Staraj się spożywać co najmniej pięć porcji owoców i warzyw każdego dnia.

Wybieraj produkty pełnoziarniste

Pełne ziarna są bogate w rozpuszczalny błonnik, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu.

Rodzaje produktów pełnoziarnistych:

  • Pełnoziarniste wyroby – chleb, makaron i mąka.
  • Ryż brązowy – bardziej pożywna alternatywa dla ryżu białego.
  • Komosa ryżowa i jęczmień – oba są doskonałymi źródłami błonnika i składników odżywczych.
Przeczytaj również:   Rozwijanie kariery w turystyce - cenne wskazówki dla absolwentów turystyki i rekreacji

Ogranicz dodane cukry i rafinowane węglowodany

Wysokie spożycie dodanych cukrów i rafinowanych węglowodanów może zwiększyć poziom trójglicerydów i obniżyć poziom cholesterolu HDL.

Unikaj napojów gazowanych, słodzonych herbat i soków owocowych z dodatkiem cukru. Także jedz całe owoce zamiast soków owocowych.

Doskonałym sposobem na redukcję cholesterolu przez dietę może być też dieta pudełkowa Wodzisław Śląski która przeznaczona jest dla osób z problemami z układem krążeniowym.

Materiał zewnętrzny

Kliknij i oceń artykuł!
[Total: Average: ]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

ogólne

Na czym polega naprawa wgnieceń bez lakierowania i co warto wiedzieć?

Czytaj dalej!
ogólne

Czym są programy lojalnościowe dla firm i dlaczego to podstawa do sukcesu firmy?

Czytaj dalej!
ogólne

Adres korespondencyjny co to? Gdzie wpisać adres do korespondencji?

Czytaj dalej!
ogólne

Jaką umywalkę do małej łazienki?

Czytaj dalej!
ogólne

Trendy w cyberbezpieczeństwie elektroniki

Czytaj dalej!
ogólne

Jak szybko nauczyć się angielskiego? Oto błędy, których unikać!

Czytaj dalej!
ogólne

Cyberbezpieczeństwo dla codziennych gadżetów

Czytaj dalej!
ogólne

Breloki 3D – drobny upominek idealny na każdą okazję

Czytaj dalej!
ogólne

Gdzie zlecić projektowanie znaków i tabliczek znamionowych?

Czytaj dalej!
ogólne

Współczesne galerie sztuki a renesansowe dziedzictwo

Czytaj dalej!
ogólne

Łóżka hotelowe dla klientów

Czytaj dalej!
ogólne

Zdobądź więcej miejsca dzięki bagażnikom dachowym

Czytaj dalej!